lördag 1 december 2012

Vänskapsarmband



Jag har vfu (praktik) på en grundskola i slöjd och svenska som andraspråk i ett par veckor just nu och en elev ville knyta vänskapsarmband med mönster. Vi googlade och hittade massor med bilder, beskrivningar och filmer, internet är ju helt fantastiskt när det kommer till sånt, man kan lära sig det mesta efter en snabb googling. Jag fastnade för hjärtmönstret och det sg svårt ut först men jag fick snabbt kläm på det.

Lite senare idag (jisses så tidigt det är!) börjar julmarknaden. Jag har bara tre kransar kvar att göra och sedan får jag sticka vad jag vill igen! Det känns längesen och jag har verkligen längtat. Min Shalom ligger och viskar på mig från stickkorgen och den får följa med mig idag ifall jag får sticktid.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jättesnyggt har provat att göra det mönstret men något kom i mellan, men tack för tipset jag får göra ett nytt försök för det är verkligen fint. Trevlig blogg! Ha en bra advents, Karin

    SvaraRadera