tisdag 21 september 2010

brickvävning i bandvävstol

4 kommentarer:

  1. jisses vilka band du får till! och sicken fin vävstol du fixade dig också, hade nästan glömt hur den såg ut med sina täljda smådetaljer och fina färger :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag har funderat på att skaffa mig en bandvävstol just för brickbandsvävningens skull. Fungerar det bra alltså?
    Jag blir så lätt leds när jag ska lägga undan det och det blir ett trassel bara, känns lättare att ha den i en vävstol.

    SvaraRadera
  3. En bandvävstol är perfekt just av den anledningen att man slipper trassel och att man kan lämna bandet där utan att det tar 5 minuter att "koppla loss" sig. Det finns ju mindre bordsvarianter, och man kan till och med bygga en bräda md en runtstav bara (fins i litteratur om brickvävning) om man vill hålla det riktigt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Vackert ! Jag är franska, jag gillar ditt bandvävstol !
    Talar du engelska ?

    SvaraRadera