söndag 8 maj 2011

Liten stickande flicka och ännu fler stoora garngrejjer

Min dotter har velat lära sig sticka sedan hon var runt två år gammal, och vi brukar prova en gång om året. Efter sommaren fyller hon 6 år och nu ville hon prova igen. Denna gången fick hon till det, hon fick kläm på att lägga upp maskor och klarade av det helt själv efter att jag visat! Men att sticka räta maskor var för svårt; två stickor och en garntråd var en sak för mycket att hålla koll på så vi får vänta ett år till.


Förrförra inlägget innehöll en bild på stora garngrejjer (ja det var inte meningen att bilden skulle bli så stor men det förstärkte ju intrycket lite) och jag förstod av kommentaren att det kanske inte var helt klart vad det var jag visade. Detta är ju projektet i Danmark som Stickkontakt håller i, och med hjälp av 30-40 medstickare och medvirkare har de lyckats få ihop till en hel stålställning. Nu i helgen har de satt upp alltihopa och garnställningen ingår i en stor utställning med olika gatukonster som kallas för Streetheart. Mitt bidrag är de frivirkade bokstäverna på bilden och det går att läsa mer om hur jag gjorde dem här. I juli tänkte vi ta bilen ner till Danmark och kolla själva, det hänger kvar hela sommaren.

För övrigt har jag 1.5 rapport kvar på ärmen. Heja heja!

2 kommentarer:

  1. Kan Siri fingervirka? Annars kan Emma lära henne =) Det tycker hon är jättekul! Hon gör bläckfiskar av fingervirkade längder på löpande band...

    SvaraRadera
  2. Jepp, det har hon kunnat i ett par år så det är tråkigt nu ;)

    SvaraRadera