torsdag 2 juni 2011

Nummer två och loppisfavorit

Min mammas jobbarkompis blev kär i mammas morsdagssjal och önskade sig en likadan, så här är reprisen. Mönstret är gratis och heter Blattltauch.


Och denna hittade jag på en loppis förra helgen. Det var helt galet mycket folk och sonen och jag fick syn på den bland julsakerna. Men visst kan den förgyla ett vardagsrum även på sommaren? Jag älskar den.


Jag firar att mitt sommarlov äntligen börjat! För ett par timmar sen skickade jag in den sista uppgiften för denna terminen och nu tänker jag inte joba särskilt mycket alls, läsa en halvfartskurs om barn, textil och lärande i Varberg men mest tänker jag vara ute, umgås med barnen och sticka. Nu närmast blir det en kompis till Stig, han heter Ragnar och kommer nog presenteras mer ingående imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar