söndag 31 juli 2011

Magnus flättröja

Minns ni garnet jag färgade till Magnus? Han har önskat sig en tröja sedan vi blev ihop, och det är ju bara 7 ½ år sedan... Nåja, jag började en gång, första året. Jättetjockt garn och dessutom syntet. Jag var ganska olik mig då. Sedan blev jag gravid och mådde jätteilla och orkade ingenting. En hel tröja kändes som en omöjlighet att färdigställa och den blev ett UFO.

Ett par dagar efter färgningen åkte vi till Norge och jag började på ärmarna. Jag stickar i Sandnes Smart och stickor nr 5. Det är tungt, mina fingrar gillar bättre mindre stickor, så jag stickar bara ett par timmar i taget. Jag har tänkt mig raglan och en sån där halskrage som ligger omlott i en vågrät linje i halsen. Fattar ni?

2 kommentarer:

  1. Läcker färg! och visst fattar jag hur du menar i halsen. Precis en sån modell som jag tänkt sticka till min 21-årige son någon gång. OM jag orkar. Det blir såå stort när man stickar till killar.

    SvaraRadera
  2. Fy bubblan vad fiffig du verkar vara! Så mycket fint! W-o-w!

    SvaraRadera