måndag 30 april 2012

Jag stickar lite här och väver lite där

 Jag har klippt i mina bubblor. Jag tänkte ju först sticka hela klänningen men uttrycket blev inte riktigt som jag tänkt mig, så nu har den legat ett tag under tiden jag letade tyg i perfekt nyans. Och äntligen sitter nu tyget fast på livet. Efter att klänningen torkat efter blockningen ska jag sticka på en herrans massa i-cords. Återkommer i ärendet ;)
Efter en helg helgs träning har jag nu börjat nålbinda så jämnt att jag tagit mig från provlappsstadiet till projektstadiet. Detta blir ett par långa pulsvärmare som kommer prydas med broderi. Nålen har jag täljt av en bit en och den verkar trivas bra ihop med grått ullgarn.
Och fler skolprojekt: vävning. Jag utmanar mitt extremt fyrkantiga tvångssyndrom och försöker väva oregelbundet och ojämnt, fast ändå färgkoordinerat. Det är tänkt att jag ska växla färg utan skarpa kanter. Jag väver mest framåt, men ibland väver jag även bakåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar