tisdag 6 januari 2015

Min jullovsstickning

Eftersom jag numera har en riktig lärartjänst med lov (tidigare jobbade jag ju på SFI där man inte har lov) har jag fått mitt första jullov på 16 år! Detta har varit min jullovsstickning, jag la upp på kvällen den18 december och sydda fast knappen imorse. 
 
 
Mönstret heter Välfärdsmodell och kommer från Geilsk. Jag har stickat i två olika garner, de två olika lilaär Isagers Tvinni från Charlottendals gård och det turkosa är Supersoft från Magasin Duett. Hela klänningen väger 300 gram och jag har använt stickor 2.5mm. 


 
Jag har gjort ett par förändringar: dels har jag gjort en rund hals istället för en kantig och dels har jag gjort modellen lite smalare. På grund av att jag stickat i ett tunnare garn har jag lagt till ett par ränder här och där. 


 
Under 2015 hoppas jag på ännu fler stickningar i tunt, fint garn. 

18 kommentarer:

  1. Vad fin den är! Produktivt jullov!

    SvaraRadera
  2. Mycket fin, och passar dig perfekt!

    SvaraRadera
  3. Sjukt snygg
    ...och snabbt!

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin! Imponerande att du hunnit klart med detta stora projekt med små stickor så snabbt.

    SvaraRadera
  5. Väldigt snygg klänning! Gillar det turkosa till.
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygg i din slanka modell, faktiskt ännu snyggare än originalet.
    Hur fick du till den runda ringningen i uppifrånochner-metoden?
    Hälsningar från ett blåsigt Norr

    SvaraRadera
  7. Snygg!
    Men hur i hela friden har du hunnit?!
    *impad på flera sätt*

    SvaraRadera
  8. Otroligt fin! En riktig Kristin-klänning, passar dig verkligen kanon! :)

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Ser mjuk och mysig ut också :)

    SvaraRadera
  10. Jättefin klänning! Jag undrar precis som anonym ovan hur du gör den runda halsringningen med uppifrån-ned?

    Hälsar
    Stina

    SvaraRadera
  11. Riktigt jäkla fin klänning, och så vackert stickad. Jag gillar verkligen dina tokiga projekt att sticka så stort med så små stickor

    SvaraRadera
  12. Så fin modell, utsökt färgval , härligt med det turkosa i fickan och knappen. Hur hinner man sticka så många maskor på så kort tid, vilken uthållighet!

    SvaraRadera
  13. Oj så snygg! Modellen, fickan, ja allt.

    SvaraRadera
  14. Jösses vad du är skicklig! Önskar jag kunde komma i närheten av dig inom mitt "område"!
    Hälsar din nätstalker, den gamla Nitsirk i laget :)

    SvaraRadera
  15. Instämmer i kören av lovord: så otroligt fin, imponerande arbete med så tunt garn och den klär dig otroligt bra. Stort grattis!!!

    SvaraRadera