lördag 2 maj 2015

Kofta till Siri

Jag har ju haft lov igen och denna gången tänkte jag sticka till barnen. Dante hade spanat in en ullfläta som jag höll på att spinna till garn och Siri fick turkost glittergarn som jag hittade på SiV. Min jullovsstickning gick det ju jättebra med men sportlovsstickningen blev det inte mycket med eftersom vi hittade på en massa roliga utflykter, barnen och jag. Jag anade att påsklovet även det skulle innehålla ganska många aktiviteter mitt mål var att komma igång ordentligt med koftorna. 


Kom igång gjorde jag fast det är först nu som Siris är klar. 






Hennes önskemål var en knyttröja i samma stil som en av mina koftor. Det gick åt 2 härvor, 800 meter, Twinkle från Easyknits på stickor 3 mm. Det är svårt att få med på kortet att det finns en liten metalliknande tråd som gnistrar i garnet. 

1 kommentar: