måndag 7 juni 2010

Bläää, det krälar...

...på tårtfatet! Jag glömde avbeställa månadens bok från hobbybokklubben och när jag såg paketet förbannade jag mig själv (det är ungefär trettiosjunde gången jag glömmer avbeställa) för en bok om tårtor behövde jag verkligen inte. Men med ett treårskalas stående i farstun och inga idéer till kalaset började jag bläddra i boken och fann den väldigt intressant. Den innehöll förståss några fåniga golftårtor men om man bortser från det så var det faktiskt en riktigt bra tårtbok med många bra recept och den är full med bra tips. Det verkar inte vara lika sliskiga tårtor som de bakar därborta i landet bakom det stora havet.


Till Dantes kalas blev det maskmuffins men till fikat hos kompisarna igår eftermiddag bakade vi den i rundform så det blev en stor masktårta. Treåringen Neo som vi besökte tyckte först den var jätteläskig och ville inte smaka alls men efter ett bett förstod han att det inte var riktig jord eller riktiga maskar... Maskarna är gjorda i marsipan med en halv droppe röd hushållsfärg i och kakan är gjord av chokladbotten, chokladfrosting och sedan smulad chokladbotten som trycks fast.

1 kommentar:

  1. Och den var precis lika god som den ser ut att vara!!! *mums*
    Choklaaad!

    SvaraRadera