onsdag 13 juni 2012

hm


Jag vet inte riktigt varför, men det blir inte bra. Kanske är det för att jag totalt liftat färgerna från ett projekt jag älskar på ravelry, kanske är det för att jag inte får tänka själv och gör som jag vill eller så är det något annat. Jag stör mig mest på den ensamma vita randen, men det är mycket som inte blev helt som jag tänkte. Den här idén såg mycket bättre ut än vad jag trodde, och kanske handlar det om just det, att jag förväntat mig att det skulle bli exakt som min förebild. Även om två stickerskor använder samma garn och gör samam mönster så blir det ju aldrig lika, det vet jag.

Jag stickar på ändå, mest för att jag behöver flera projekt att visa i en av kurserna jag ska hålla i höst. Det kanske blir ett UFO som kan pigga upp en och annan uppgiven stickare?

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är ursnygg! Men som yoke tröja inte som ´cowl´.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den är jättefin! Särskillt den ljusa randen, tänk så olika man kan se på saker! :)

    SvaraRadera
  3. Ser fint och välarbetat ut! Den vita randen är ju jättefin där den är. Bryter av fint mot de andra ränderna. Det blir nog snyggt till slut! / Annika

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vilken fin blogg, har just tittat runt och blivit helt begeistrad!
    Hälsningar
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  5. looking good! Nice colours... greetings from Iceland

    SvaraRadera
  6. Nej, den är ju assnygg! Gillar också den vita randen som bryter av. Och tänker att jag också velat komma på den fantastiska idén att använda mönstret för att göra en tröja av det. Kanske kommer jag göra en skamlöss rip-off på den här idén :)

    SvaraRadera
  7. Samma här. Tycker att det ser fantastiskt fint ut. Jag tänker att det skulle vara snyggt med det oket men att resten av tröjan skulle vara lugnt enfärgad. Tex grå. Tack för inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  8. süper harika bir örgü elinize sağlık

    SvaraRadera