torsdag 25 augusti 2011

små slattar blir också färg

Efter färgningen häromdagen hade jag kvar ett halvt gram röd och blå utblandat i vatten. Lika bra att göra åt tänkte jag och hämtade en härva ljusbrunt redgarn som egentligen skulle blivit dockhår. Nu är det fint lila istället.

Emmy: De små härvorna ska ju först och främst bli färgcirkel (ja det finns fler tokar som du ;) och det som blir över tror jag skulle göra sig fina på ett ok till en kofta. Jag ser att du hade samma tanke som jag innan du satte igång, och dina härvor blev ju jättefina färgkartor! Jag är inte lika strukturerad...

2 kommentarer:

  1. vilken fin lila färg!

    SvaraRadera
  2. Ja, likadant tänker jag, hämtar ofta den ena härvan eller nystanet efter den/det andra för att suga upp all färg. Blir det inte bra, färgar jag om.

    SvaraRadera