fredag 13 januari 2012

Ny kofta!

Det blir en kort kofta denna gången med. Jag älskar längden på denna, det känns lite femtiotal.





Jag stickar på stickor 3,5 och med mitt handspunna garn Buster.




När jag råkade lägga Busternystanet bredvid ett nystan Jitterbug så såg jag att de var lika spunna, samma tvist och samma tjocklek. Det var klart att jag inte kunde låta bli frestelsen att genast lägga upp och se hur de såg ut stickade. Och det ena ledde till det andra, nu tre dagar senare är koftan snart klar!





Nu är bakstycket klart och framstycket är på framfart. Jag stickar hela framstycket i ett stycke och tänker klippa isär det sen, för jag vill ha två identiska framstycken. Men både bakstycket och framstycket är rätt lika ändå, tycker ni inte? :)

3 kommentarer:

  1. Superfint som vanligt! Verkligen lika fram och bakstycken.

    SvaraRadera
  2. Ser ut att bli jätte fin, som allt du stickar. Men jösses människa vad snabb du är! Om du använder trästickor ligger de väll o pyr nu :)

    SvaraRadera