onsdag 3 april 2013

Frivirkat får


Det var faktiskt ett frivirkat får väldigt likt detta som fick mig att vilja lära mig frivirka! Den där gången för ett par år sedan. Men först blev det fåglar och sedan barnfiltar och ja, ni vet hur det blir. Nu har jag äntligen fått en ursäkt att virka ett härligt litet får, det ska bli en gåva till ett par med massor av egna får. Jag ska bara göra några till... Ett häftigt projekt vore ju en stor ullfilt med mängder med får, men det får bli en annan gång.

4 kommentarer:

  1. That is such a cute crocheted sheep square! It would be a great start for your big wool blanket. :)

    SvaraRadera
  2. Så himla fint! Skulle gärna "lära mig" att frivirka. Jag gillar din katt och ide'n med att få med den i ett plagg. Bara fantasin sätter gränserna ;)

    SvaraRadera
  3. så cool :) jeg er imponert!!

    SvaraRadera
  4. Hej Kristin!
    Hittade hit genom Petras blogg! Kul att "träffas"! Jag förstod att Petra och du har någon form av samarbete. Jag skall träffa henne i nästa vecka förhoppningsvis. Imorgon skall jag tala om "Ett liv med stickning" på Träffpunkten i Lindome i ABF:s regi, så helt släpper jag inte uppdragen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera