tisdag 23 april 2013

mitt emellan

 
Det är väldigt mycket jobb och uppsats för tillfället, och väldigt lite sticktid. Det innebär, precis som vanligt när hjärnan får mer tid till att hitta på nya projekt än vad händerna hinner med att färdigställa, att jag har massor med saker jag vill sticka... Här är ett par av de projekt som slåss om min krympta sticktid. Orkneyn har bara knappar och infordringar i knäppkanterna kvar, snart klar!

 
Ett nytt roligt projekt som ännu bara finns på papper.
 


 
Förra veckan fick jag världens finaste present av Bubbi, en stickbok! Tack snälla snälla du.
 
 


Boken heter Finstickat (klicka på bilden för att läsa mer om den) och den är fylld av klassiska modeller, typiskt finstickade är de allihop. Bubbi träffade helt rätt för jag vill sticka flera stycken av modellerna i den. Jag kan bara inte bestämma vilken jag ska börja med. Grå och grå + en accentfärg blir det nog i alla fall.



 
Vår! Det är en riktig höjdare att äntligen kunna njuta av lite värme och sol. Förhoppningsvis följer en tid av friska barn nu också, denna vintern har varit rekordsjuk.

6 kommentarer:

  1. Vilken läcker bok!
    Hamnade så jag kunde provläsa och fastnade omedelbums för "Daffodil"-koftan. Alldeles väldigt i min smak:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att man kan provläsa! Man brukar också kunna leta efter boken på ravelry och se alla modeller. :D

      Radera
  2. Hej! Jag har noterat att du kan det här med att spinna garn och hantera ull. Jag har en fråga från min systerdotter; hon och hennes man är lantbrukare och huvudnäringen är köttproduktion. Dessutom har de får och just idag klippte de sina får, hon har nu en säck full med vit ull. Finns det kurser på SV eller böcker om vad man gör av sin ull. Har sett att du har en del kurser i Borås, vi bor i Timmele och Möne. Jag finns på facebook Anneli Sinkkonen eller på Ravelry
    Willelille.

    Med hopp om mer sticktid! Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli! Kul att ni vill lära er mer om ull! Jag har kontaktat dig på ravelry.

      Radera
  3. Ja, boken är underbar. Jag har börjat med Lemon-tröjan men jag vill också göra fler saker i boken! Orkneyn ser ut att bli görfin!

    SvaraRadera
  4. Ja, det er en skøn bog! Helga er min absolutte yndlingsdesigner - jeg tror jeg nærmer mig at have strikket 25 projekter ud fra hendes mønstre :)

    SvaraRadera