söndag 31 augusti 2014

Nu i höst

Denna höst är full av planerade roliga aktiviteter. Jag har länkat till alla mina kurser i höger sida av bloggen och vill särskilt slå ett slag för kursen "Stickningens grunder 2" där vi alltid har så roligt! Jag brukar utgå ifrån vad alla deltagare kan och vill lära sig och ibland innebär det att vi går igenom något gemensamt men oftast blir det spetsstickning i ett hörn och fin montering i ett annat.

Och sedan vill jag berätta om Syfestivalen som kommer till Borås den 26-28 september. Då kommer jag ha Spinn drop-in, med gamla och nya spinnrockar, kardor och kammar och mängder med olika sländor. Det spelar ingen roll om du är nybörjare, nyfrälst eller redan kan spinna, kom gärna och prova det du är nyfiken på!

På Syfestivalen kommer jag också att ha en liten utställning. Den heter #virkfilter och består av frivirkade selfies av olika stickerskor. Ja, yarnies blir det ju :) Kom gärna dit och prata lite frivirkning med mig!



Och sedan vill jag hojta om (för jag får många frågor på mejl) att jag gärna åker ut och håller kurser. Om ni är en liten grupp med intresserade och kan ordna någon sorts lokal så är det bara att höra av er! Mejladress finns även det på sidan av bloggen. 

3 kommentarer:

  1. Men så kul! Då ska jag komma och kika på din spinn-drop-in i Borås! Jag är nyfrälst på spinning. Har provat spinnrock; fantastiskt roligt!
    Har införskaffat en Turkisk slända och är så glad över att det funkar ganska bra!

    SvaraRadera
  2. Du är så grym!!! :full av beundran:

    SvaraRadera