fredag 18 januari 2013

wips

Jag håller på med ett par hemliga saker och därför har jag inte så mycket spännande att visa i stickväg. Istället får ni se en blandning av vad jag gör just nu, mina wips (work in progress).  
 
 
Stickar vidare på lingonklänningen. Nu blir det fickor efter mönstret Still light tunic och det tar tid. Långsam stickning är ganska skönt ibland, jag kan låta händerna gå utan att tänka så värst mycket. En nyfiken hund råkade dyka upp på fotot också :D
 
 
 
Jag spinner. Tunt tunt så det tar också väldigt lång tid.
 

 
Jag planerar nya projekt. 4 rullar silvertejp kommin´ up!
 
 
 
Jag väntar på våren. Oj, så mycket jag väntar på våren. Krokus gör mig extra glad så idag köpte jag en kruka och ställde i köksfönstret. Fast helst ska det vara riktiga krokus, utomhus. Dem får vi allt vänta på ett par månader till.
 
Jag har fortfarande problem med att ladda upp bilder på bloggen, nu tar jag omvägen via ravelry. Någon som vet vad problemet kan vara?

4 kommentarer:

  1. Det är ju många bloggare som haft problem med bilduppladdning senaste tiden, har jag sett. Det verkar vara Internet Explorer som strular, så om du använder den, testa att ladda ner en annan webbläsare. Jag kör Google Chrome och har inte haft några problem, men sett att andra skrivit i kommentarer att Firefox m fl också funkar.

    SvaraRadera
  2. Har också läst att bilderna inte får vara för stora, kan det vara det?

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra blå färger i den härvan!
    Jag använder Firefox, men har hört att Explorer har slutat fungera med blogger vad gäller bilder. Det ska alltså inte vara något tillfälligt utan man måste byta webläsare. Chrome fungerar och t.ex. Firefox.

    SvaraRadera
  4. Jag är just nu mellan datorer och märkte att på min nya dator som har den allra senaste versionen av explorer funkar uppladdningen - men inte på min gamla dator med en äldre explorerversion. Så något lurt är det allt med just explorer.

    SvaraRadera