tisdag 16 februari 2010

Det tar sig, sa pyromanen.

På Spotify: Moster Ingeborg.
Aktivitet: Läggning av två stycken yrväder.

Idag har jag gjort den viktigaste insikten hittills i träslöjdssalen. Lennart har sagt att sömsmån inte är nåt man använder i träslöjd. Det är fel. Det används, men bara på rätt ställe. Det är en väldigt användbar insikt måste jag säga. Det hjälper till om man vill bygga rakt, och det vill man ju. Så nu har jag en jättefin och rak låda. Till och med diagonalen stämmer, på millimetern. Men sedan ska los perfecto Låda passa i skåpet. Skåpet gjordes förra veckan innan insikten och det diffar på hela 5 millimeter. Hoppsan. Imorgon ska jag slipa lådan sned. Kan tyckas lite märkligt men jag hinner inte bygga ett nytt skåp nu.

Trots att jag lägger nästan all dagtid på skåpet så känner jag mig osäker på att hinna klart. Garnprojektet ligger i min vackra påse hela dagen och skriker på uppmärksamhet. Ibland, när jag måste åka buss eller väntar på att lim ska torka så plockar jag fram mina garner och nålar och syr fast en ny liten bit. Kanske kanske hinner jag klart. Aldrig förr har varje dygn känts så kort.

En annan dag kanske jag orkar ta kort och skriva långa meningar. Inte idag.

Status: Två gullungar sover.

2 kommentarer:

  1. jag tycker om sömsmåner också..
    slipa perfekta låan sne gör kanske lite ont, men det kanske är ett uttryck du söker, snehet?
    jag är lite sne på mitt skåp och skåpet är ännu sneare. :)

    SvaraRadera
  2. Jepp, det var absolut min plan för början! NOT. ;)

    SvaraRadera