söndag 7 februari 2010

ge mig en helg utan dator och barn...

...och jag hinner ganska mycket.

1. Kickstarta igång garnprojektet.


Min fina garnhög. Garnet är gjort av spillull på Sandnes garn och jag har färgat det med växter (alla utom de ullgrå och de fina röda som är kauni effekt, färgen EQ och visjögarn från Östergötlands ullspinneri).

Mitt gula garn tog slut och jag behövde orange. Tog fram stora färgargrytan och färgade den finaste och klaraste gula jag lyckats med hittills. Det är skal från gul lök, första och andra badet.

Ett tag tyckte jag att rya vore ett perfekt sätt att gestalta ett träd. Liksom böljande och mjukt. Efter att ha svurit och fräst åt alla förvirrade öglor som inte vet bättre än att försöka fastna i virknålen hela tiden vet jag inte om det fortfarande är en bra idé. Som tur var så hade jag Ulf på stickbesök, så jag kunde ju inte gärna hämta saxen och klippa sönder eländet, hur gärna jag än ville. Så jag virkade tappert på och nu är det snart klart. Ulf förresten, är min punkt 2:

2. Rädda Ulf från att bli tagen för cykelstöld.

Detta finnns det tyvärr inga bilder på, men det är nog bäst för det hade inte sett snyggt ut.

3. Steka pannkakor utan att bränna en enda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar